Adformatie Communicatie Congres

Op donderdag 19 mei zal Jasper spreken op het CommunicatieCongres 2022 tijdens één van de verdiepingssessies van de dag. Tijdens het congres zal er stil worden gestaan bij de lessen die we de afgelopen periode hebben geleerd. Verschillende communicatieprofessionals geven een inkijkje in hun organisatie en delen hun visie op het vak. Naast een terugblik, zal er ook vooruit worden gekeken naar welke kansen er op het communicatiepad liggen en hoe die stap voorwaarts gemaakt kan worden. Jasper zal hierbij zijn kennis delen op het gebied van corporate communicatie en het belang uitleggen van het gebruiken van verhalen in communicatie. Hij zal daarbij ingaan op onze True-Storytelling-methode. Wanneer je publiek zichzelf in een verhaal herkent en erdoor gegrepen wordt, dan kan je iets bereiken met je communicatie. Dan leiden goede verhalen tot verbinding en vertrouwen en kunnen ze zelf verandering bewerkstelligen.

 

“De purpose van storytelling | Jasper Claus

Toegegeven, deze titel klinkt alsof je een bloemlezing van modewoorden mag verwachten. Maarrr… dan kom je bedrogen uit. Het punt is dit: verhalen moeten bedoeld zijn om hun publiek te dienen, niet de afzender. Pas wanneer het publiek zichzelf in een verhaal herkent en erdoor gegrepen wordt, kan de afzender iets bereiken met het vertellen van het verhaal. Dan leiden goede verhalen tot verbinding en vertrouwen en veroorzaken ze verandering. Daarom moet de purpose van storytelling juist niet ‘het vertellen van jouw purpose’ zijn, zoals vaak gedacht wordt, want daarmee bereik je die impact niet. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de aanleiding om een verhaal te vertellen komt wel degelijk vanuit de afzender. En wat als deze wel de purpose wilt communiceren? Hoe los je dat dilemma op? Bij 1Camera zijn we, als filmmakers, al meer dan 10 jaar op een missie om goede, echte verhalen te vertellen. In alle eerlijkheid lukt dat echt niet altijd, maar gelukkig vaak wel: in deze verdiepingsessie deel ik graag de lessen en tips die we over de jaren hebben verzameld over hoe je het verhaal van de afzender tóch over de kijker laat gaan. ‘De purpose van storytelling’, door de lens van een filmmaker.”

We hopen dat je erbij bent!

Kijk hier voor meer informatie:  communicatie congres 2022

 

You may also like

ONVZ’s 90th Anniversary: Behind-the-Scenes

ONVZ’s 90th Anniversary: Behind-the-Scenes

We are thrilled to take you on an exclusive journey behind the curtain as we dive into the making of our latest corporate film produced in celebration of ONVZ's 90th anniversary. This film not only commemorates a significant milestone but also carries a heartfelt...

Cannes Corporate Media & TV Awards 2023 Success

Cannes Corporate Media & TV Awards 2023 Success

Cannes, France - 1Camera had a night to remember at this year's Cannes Corporate Media & TV Awards, where we proudly walked away with five prestigious awards. These honors underscore our dedication to creative excellence in the world's finest corporate media...

Celebrating the most trusted Dutch car leasing company

Celebrating the most trusted Dutch car leasing company

https://vimeo.com/818283703/ebe1ead424 Today we proudly present the corporate film series spanning 5 episodes ‘Leaseplan: The moments that made us’ A series where different generations of LeasePlanners give their raw and honest take on the history from one of the...