Adformatie Communicatie Congres

Op donderdag 19 mei zal Jasper spreken op het CommunicatieCongres 2022 tijdens één van de verdiepingssessies van de dag. Tijdens het congres zal er stil worden gestaan bij de lessen die we de afgelopen periode hebben geleerd. Verschillende communicatieprofessionals geven een inkijkje in hun organisatie en delen hun visie op het vak. Naast een terugblik, zal er ook vooruit worden gekeken naar welke kansen er op het communicatiepad liggen en hoe die stap voorwaarts gemaakt kan worden. Jasper zal hierbij zijn kennis delen op het gebied van corporate communicatie en het belang uitleggen van het gebruiken van verhalen in communicatie. Hij zal daarbij ingaan op onze True-Storytelling-methode. Wanneer je publiek zichzelf in een verhaal herkent en erdoor gegrepen wordt, dan kan je iets bereiken met je communicatie. Dan leiden goede verhalen tot verbinding en vertrouwen en kunnen ze zelf verandering bewerkstelligen.

 

“De purpose van storytelling | Jasper Claus

Toegegeven, deze titel klinkt alsof je een bloemlezing van modewoorden mag verwachten. Maarrr… dan kom je bedrogen uit. Het punt is dit: verhalen moeten bedoeld zijn om hun publiek te dienen, niet de afzender. Pas wanneer het publiek zichzelf in een verhaal herkent en erdoor gegrepen wordt, kan de afzender iets bereiken met het vertellen van het verhaal. Dan leiden goede verhalen tot verbinding en vertrouwen en veroorzaken ze verandering. Daarom moet de purpose van storytelling juist niet ‘het vertellen van jouw purpose’ zijn, zoals vaak gedacht wordt, want daarmee bereik je die impact niet. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de aanleiding om een verhaal te vertellen komt wel degelijk vanuit de afzender. En wat als deze wel de purpose wilt communiceren? Hoe los je dat dilemma op? Bij 1Camera zijn we, als filmmakers, al meer dan 10 jaar op een missie om goede, echte verhalen te vertellen. In alle eerlijkheid lukt dat echt niet altijd, maar gelukkig vaak wel: in deze verdiepingsessie deel ik graag de lessen en tips die we over de jaren hebben verzameld over hoe je het verhaal van de afzender tóch over de kijker laat gaan. ‘De purpose van storytelling’, door de lens van een filmmaker.”

We hopen dat je erbij bent!

Kijk hier voor meer informatie:  communicatie congres 2022

 

You may also like

A new day | FrieslandCampina

A new day | FrieslandCampina

Stel je voor dat je nu een jonge boer bent. Stel je de moeilijke keuzes voor die je moet maken over je toekomst en de verantwoordelijkheid die je op je neemt. Is het dat allemaal waard? Nederlands grootste zuivelcoöperatie FrieslandCampina viert haar 150-jarige...

Ørsted documentaires

Ørsted documentaires

Kan Nederland volledig op groene energie draaien? En kunnen nieuwe windparken op zee hand in hand gaan met de natuur? Deze twee vragen staan centraal in de twee korte documentaires die we samen met het Deense energiebedrijf Ørsted hebben gemaakt. In de documentaire...

Art awards – Nationale Nederlanden

Art awards – Nationale Nederlanden

Dit jaar is er weer een nieuwe editie van de NN Art Awards en de Publieksprijs tijdens Art Rotterdam. Samen hebben wij 4 portretfilms gemaakt van de genomineerde kunstenaars. Vier verschillende talenten waarbij we in elke film hun unieke karakter en eigen stijl door...