FrieslandCampina | The story of milk

Uitdaging:

Laat medewerkers van FrieslandCampina voelen hoe bijzonder melk eigenlijk is.

Regisseur | Hugo Keijzer

We creëerden het ‘anti-melk’ verhaal, door elke cliché melkscène op zijn kop te zetten en geen melk in de film te laten zien (ok, maar één keer).

Het inzicht was dat de medewerkers van FrieslandCampina over de hele wereld (Europa, Azië, Afrika) zo veel bezig waren met het vermarkten van zuivelproducten in allerlei vormen, dat ze het contact beginnen te verliezen met hoe bijzonder het kernproduct, melk, eigenlijk is . Dat koeien melk van gras kunnen maken, is eigenlijk een wonder van moeder natuur. We kwamen met het idee voor ‘the story of milk’ als een brief van een boerenvader aan zijn zakelijke zoon, in sprookjesachtige taferelen. De film was bedoeld als interne film, maar werd zo goed ontvangen, dat hij vervolgens extern online, op tv (als verkorte commercial) en in de bioscoop (als full length commercial) werd geplaatst.